Serien Beast Quest (de två första böckerna)

Torgor - minotauren och Sekor, den bevingade hästen av Adam Blade.
 
Den här serien handlar om en kille vid namn Tom som är med om olika äventyr och uppdrag. Till sin hjälp har han vännen Elenna, vargen Silver och hästen Storm.
 
Nu ska jag berätta om den första boken i serien Mörkrets rike, Torgor minotauren:
Där ska Tom och hans vänner rädda en trollkarl som är tillfångatagen i ett ont rike, Gorgonien. Där får de möta en fruktansvärd best, minotauren Torgor!
 
Nu ska jag berätta om den andra boken, Sekor den bevingade hästen:
Tom har en juvel från den första boken som han kan prata med goda bestar från Avantien med. Tom får reda på att en eldfågel vid namn Epos behöver hjälp i regnskogen. Då möter Tom den bevingade hästen Sekor som visar sig vara väldigt svår att besegra. Sekor tycks nästan vara helt osårbar!
 
Jag tycker att böckerna är väldigt bra. Som ni vet har jag mycket fantasy-böcker här på bloggen för att jag verkligen gillar fantasy. Därför gillar jag de här böckerna. Tom och Elenna är ganska schyssta och jag skulle vilja bli vän med dem om de fanns på riktigt. Jag läste ut båda böckerna ganska fort för de var så intressanta och varje kapitel slutade så spännande att jag bara ville läsa mer. Betyg: 4 av 5
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: